DŮVODY PROČ MATURITU NECHCEME

6. května 2009 v 21:32 |  DŮVODY

1) Všeobecné přesvědčení o nepřipravenosti státních maturit u pedagogické i běžné veřejnosti

Více jak dva tisíce lidí na Facebooku to řeklo jasně. Maturitu nechceme. Není připravená.

2) Nedostatečná informovanost o průběhu státní maturity v řadách studentů, učitelů i ředitelů škol.


Studenti dnes stále častěji slýchají rozdílné informace o jejich závěrečné zkoušce. Na mnoha školách se stalo, že své učitele museli žáci poučovat, jak budou maturity probíhat.

3) Nedostatečné proškolení pedagogické veřejnosti, které chybí základní informace o skládání závěrečné zkoušky.


Nevědí a nemají se to od koho dozvědět. Školení čeká pouze některé a to v létě, tedy přibližně necelých deset měsíců před státní zkouškou.


4) Všeobecné přesvědčení o nedostatečném zajištění průběhu a vyhodnocování zkoušek.

KDO ? JAK ? ZA JAK DLOUHO ? JAKÝM ZPŮSOBEM ? Nikdo neví.


5) Strach o zajištění regulérnosti zkoušky (zmanipulování výsledků, ztráta zkoušky či prosáknutí podoby testů na veřejnost ještě před zahájením zkoušek).

Chráněná auta pendlující po republice? Internet? Kdo zaručí při ohromném množství vyplněných testů, že vyhodnocování proběhne v pořádku. Kdo zaručí, že se někomu test neztratí?

6) Nedostatečná vybavenost škol na pořádání státních maturit.

Poslech v anglickém či německém jazyce z kazeťáku, který šumí a zrní? V plné třídě lidí? Ano i to je státní maturita.


7) Změna pravidel závěrečné zkoušky v průběhu studia studentů na středních školách.


Studenti víceletých gymnázií rozhodně o státních maturitách v době svého nástupu nevěděli. A máme i my jistotu jak zkoušky budou probíhat?

8) Chybějící studijní materiály potřebné ke skládání závěrečné zkoušky.


Dostali jste už seznam povinné četby? Přečteme snad několik tisíc stránek za necelých deset měsíců?
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 andrea volna andrea volna | E-mail | 17. května 2009 v 17:01 | Reagovat

existuje spousta chytráků, kteří chtějí státní maturitu.Jenže třeba v naší škole se maturuje jak státně, tak i normálně! Kdo se má asi tak stihnout připravit na obojí! nad tím už nikdo nepřemýšlí!

2 Veronika Veronika | 18. května 2009 v 16:31 | Reagovat

V naší škole taky z obojího. Přesně tak,šli jsme na tu školu s vědomím,že budeme maturovat jako doposud všichni ostatní a oni si najednou vymyslí,že musí bejt speciální státní maturita.Je to vůči nám fér?Nasrat!=P

3 Luciis Luciis | 18. května 2009 v 21:46 | Reagovat

jj se maturuje asi na všech školach z obojího a jestli si nvybereme těší verzi maturity,tak se můžem třeba i prej rozloučit s vysokou školou!přesně šli sme na střední s tim,že bude normální maturita a v polovině středí se nějakej blbec rozmyslí,že by to chtělo něco jinýho,tak at si takhle maturujou samotný!Fakt vláda na hovno

4 Ptakopysk Ptakopysk | 19. května 2009 v 23:19 | Reagovat

Vy jste takoví chudáčci, maturitu ale nemusí mít každej:-)

5 julka julka | 20. května 2009 v 12:49 | Reagovat

Myslím že vysoké školy budou brát ohled na výsledky nejdříve za pár let, pro nás co budeme maturovat státně jako první je to zatím jen "zkouška", proto myslím že si klidně každý může zvolit jakou úroveň chce a jako první to budeme mít nejvíce pohodové ze všech. Zpočátku jsem také byla proti státní maturitě, hlavně kvůli tomu že stále nevíme přesně co tam bude, ale když jsem se dozvěděla že v konečném důsledku budu mít o jeden maturitní předmět k učení méně a maturita z češtiny o dost lehčí (žádné šprtání milionu autorů, místo toho 30děl - většinu z nich se dá sehnat i jako film - 30 příběhů si opravdu zapamatuju snadněji než 30 maturitních otázek)změnila jsem názor. Je jasné, že nám to měli říct dříve, ale taky musíme být vypočítaví, pokud nám ted nabízí výhody tak je blbost na to kašlat. Horší to budou mít ti za pár let, ale zase budou mít čas na přípravu

6 Mira Mira | 20. května 2009 v 18:05 | Reagovat

4Julka modlím se, ať máš pravdu

7 julka julka | 20. května 2009 v 19:46 | Reagovat

nejvíc budou vystresovaní všichni ostatní kdo to připravujou ;)

8 Jita Jita | 28. května 2009 v 16:46 | Reagovat

nemám nic proti státním maturitám. Ale myslim si, že by to prostě měli říct žákům v prváku, že oni jsou ti co budou maturovat státní maturitou a taky je podle toho učit. Přijde mi dost vtipný(možná spíš smutný), když mi ve třeťáku řekne profesorka, že to co tam po nás chtěj nás ona neučí!Je to celý totálně nepřipravený!!Ať to odstartujou až když to bude pořádně připravený, ne?!!!
Jo a myslim, že Julka má zajímavý názor :-)

9 jumlík jumlík | 4. června 2009 v 8:47 | Reagovat

Nikdo jste to nepochopil! Jde tu jen o pořádný balík ze státních peněz, ne o studenty. Když se kácí les, lítají třísky.

10 KubajznaP KubajznaP | 5. června 2009 v 18:56 | Reagovat

Ste všichni pěkný hovna že nechcete státní maturitu..a hlavně vy blbečci vypatlaný z gymplu našrocený jak hovado pro který je ta maturita děláná si ještě budete ztěžovat že to nechcete..jo kdyby si stěžoval někdo ze zemědělky nebo z průmky tak se to dá pochopit..málo hodin češtiny, jazyků..ale že zrovna vy který umíte v podstatě jen poznat kde je správný Y/I a později se svoji neschopnosti uplatnit se v reálnym životě zabíráte místa na vysokých školách..budete mít kecy na něco co vám nemůže nijak uškodit...tak to tááhněte do pííííče..!
..jo..bejbe..!

11 ppp ppp | 7. června 2009 v 15:39 | Reagovat

4 KubajznaP: píšeš hovna..

12 KubajznaP KubajznaP | 11. června 2009 v 21:10 | Reagovat

4 ppp: ty seš hovno..hovne!

13 Martin Martin | 17. června 2009 v 10:31 | Reagovat

Státní maturita? Proč ne? Maturita stejná pro všechny... Krásná myšlenka... Když stejná pro všechny, tak ať si ji dodělá i každěj z těch co s tím mají něco společného. Nepřešlo by je to?

14 Martin Martin | 17. června 2009 v 10:33 | Reagovat

[10]: Souhlasím s tebou, ale řekl jsi to dost ostře :-)

15 Lenka Lenka | 17. června 2009 v 18:01 | Reagovat

[4]: jasný, ale normální a ne tuhle zasr.... státní

16 Lenka Lenka | 17. června 2009 v 18:05 | Reagovat

[10]: zlato třeba já jsem ze soukromého gymnázia a můžu ti říct, že tam musíme makat jak barevný a že je to dost těžký. A  navíc státní maturita je stejná jak pro učňák, zemědělku....., tak i pro gympl, průmku..... Proto se bouříme ty tele.

17 s-a-r-i-k s-a-r-i-k | E-mail | 17. června 2009 v 20:26 | Reagovat

[10]: To,že na gymplu jsme "našrocený" je pěkná blbost,učíme se tam jenom teorii,uznávám,že v češtině asi víc,než na nějaký zemědělce,ale každý měl možnost rozhodnout se svobodně,kam ze základky půjde. Navíc kdybych se narodila o dva roky dýl a byla státní maturita,z oblíbeného předmětu-výtvarky-bych maturovat nemohla,protože státní maturita je určená spíš pro školy se zaměřením a ne pro obyčejný gymply...
Navíc v tom bude strašnej bordel,jen se podívejte na CERMAT v devítce,kterej jsem zažila,výsledky přišly za docela dlouhou dobu a když si u státních maturit vezmem ještě to,že budem lítat po přijímačkách a ještě k tomu se učit na maturitu,která údajně bude až do června...čeká nás docela peklo,myslím...

18 schade schade | 18. června 2009 v 18:36 | Reagovat

[4]: to jo ty blbečku a pujdem kopat kanály společne vid?

19 Libor Libor | 18. června 2009 v 18:49 | Reagovat

Jsem pro státní maturitu

Všechny uvedené důvody proti mají jediný smysl a cíl - zakrýt u svých autorů lenost, hloupost a strach.

Doporučuji:
http://www.virtually.cz/index.php?art=18804

20 Václav Václav | 20. června 2009 v 13:43 | Reagovat

[19]:
Lenost, hloupost a strach.
I kdyby to byla nakrásně pravda aspoň u někoho,určitě to neomlouvá spuštění státních maturit v současné podobě rozpracovanosti. Ostatně, Ty nás všechny znáš, nebo se řídíš heslem:
"Podle sebe soudím Tebe"?

21 Tomáš Smetka Tomáš Smetka | Web | 20. června 2009 v 21:53 | Reagovat

Státní maturitu schvaluji jen v případě, že jsou žáci připraveni a pedagogové ví co mají učit, jinak to nemá smysl.

Žáci by se měli připravovat už od základní školy (8-9. ročník).

Podle mého osobního názoru se chce opět někdo napakovat na úkor jiných.

22 Jan Hruška Jan Hruška | 21. června 2009 v 16:52 | Reagovat

Jsem už vysokoškolákem a dostal jsem se sem jenom náhodou ale... Vaše argumenty by mě opravdu nepřesvědčily. V první řadě se zamyslete nad faktem jak maturita za posledních cca. 10 let zdegenerovala. Už prakticky ztratila jakokoliv vypovídací schopnost. Uroveň se tak diametrálně liší že státní maturity představují jedinou možnost..

23 Jana Jana | 22. června 2009 v 0:37 | Reagovat

Jsem studentka posledního ročníku pedagogické fakulty, ale ještě velmi živě si pamatuji, jak maturity probíhaly (a probíhaji) a je to fraška. Státní maturita má zajistit určitou úroveň, kterou dnešní maturity bohužel již ztratily. Chápu studenty středních škol, že se jim státní maturity nelíbí, ale i přesto si myslím, že státní maturity zlepší úroveň středního školství a  zjednoduší systém přijímání na VŠ z čehož budete Vy - studenti středních škol mít užitek.

24 spojka spojka | E-mail | 22. června 2009 v 18:38 | Reagovat

[23]:
Zajimave je, ze pro statni maturity jsou vetsinou ti lide, kteri uz je delat nemuseji...
Kecat umi kazdy, ale premyslet kazdemu uz nejde. Mam maturovat z neceho na co se mohu pripravovat maximalne jeden rok, ackoli by jsem se na to mel pripravovat 4 roky? A k tomu vsemu, ne na kazdych skolach probihaji maturity stejnou formou (podle tebe "fraskou") jako na skole, kterou jsi vystudovala ty.

25 spojka spojka | E-mail | 22. června 2009 v 18:41 | Reagovat

[23]:
Ano, statni maturity nejsou vubec zbytecne, jen by jim meli dat cas. Nemouhou je preci delat studenti, kteri nebudou pripraveni podle osnov na statni maturitu. A uz vubec nemluvim o nepripravenosti pedagogu.

26 xXx xXx | 26. června 2009 v 7:30 | Reagovat

To se to všem mluví, když už mají státní maturitu a tuto nikdy dělat nebudou...

27 Minarth Minarth | 30. srpna 2009 v 12:34 | Reagovat

Mne se strasne libi jak jsou tz argumenty nastaveny tak, ze se to zpozdi o rok, takze lidi co jdou ted do tretaku uz to maj vlastne jisty...Studenti, kteri proti tomu ted bojuji jsou ti, co nechteji maturovat, ale to, ze budou maturovat ti po nich jim je absolutne jedno... Prijde mi to trochu povrchni.. Nicmene ja si myslim, ze ten napad je velice dobry, mozna to neni vsechno uplne pripravene, ale taky je mozne ze nekteri nechteji byt pripraveni.. Co treba profesori, kteri se boji srovnani, boji se toho, ze se ukaze jejich prace nedostatecnou... Maturita musi o necem vypovidat.. Nejde aby to bylo jako do ted, kdyz to nebylo jednotne..

[10]: > ty jsi to ted nam vsem na gymnaziich ukazal.. Jen par pripominek - musis si vybrat jestli jsme nasroceny jak hovado nebo jestli umime poznat jen rozdil mezi y/i; Jsi si absolutne jisty, ze budes v normalnim zivote vic pouzitelnej nez my?Vis, smysl gymnazia je pripravit lidi na VS - tak proto tam to misto zabirame, protoze tam chceme jit..

[19]: > Souhlasim s tebou..

28 Jajajda Jajajda | 9. září 2009 v 18:27 | Reagovat

Jsem ve třeťáku, všichni nám hrozí státní maturitou, ale nikdo v podstatě neřekne, jak to bude vypadat. Učitelky tvrdí, že neví, co nás mají učit, že nad některými otázkami z přípravných testů seděli týden s kolegama v kabinetu a nepřišli na správnou odpověď (např. sporné otázky v testu z angličtiny). Je mi v podstatě jedno, jak budu maturovat, ale ať už někdo konečně řekne, jak to jako bude. Připadá mi, že našemu ročníku MŠMT háže klacky pod nohy. Výběr střední školy s jednou přihláškou v ruce byl hrozný, spoustu nás šlo na školy, které by volili až jako druhou možnost, na těžké školy se nikdo ze strachu nehlásil. A teď ta maturita. Proč??

29 pira. pira. | E-mail | 20. října 2009 v 22:54 | Reagovat

Jajajdo. Naprosto s tebou souhlasím. Jsem dálkařka na obchodce a není mi absolutně jasné co nás čeká a nemine. Na škole už máme třetího profesora angličtiny. Od začátku studia máme mít jednoho profesora a hlavně pracovat jen s jednou učebnicí, která nás má připravit na maturitní zkoušku. Jsem ve třeťáku a zase začínáme s novou učebnicí a zase od první lekce. Není mi dost jasné jak se můžem připravit vůbec na maturu a na státní? No, to komentovat nebudu absolutně. Kdyby to byla matura, na kterou už jsou dávno připravené podklady, pak věřím, že nás teoreticky profesoři připraví, ale takto? Jinak profesory máme super a na školu nemohu lát. Ale i při jejich dobré vůli.... Fakt nechápu.

[28]:

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama